Aktualności

NOWY SALON FURNIKO CONCEPT W WARSZAWIE

Data dodania: 2019-09-08

Mamy przyjemność poinformować, że od 1 sierpnia nowy adres warszawskiego salonu Furniko, to Bobrowiecka 8!  Lokalizacja nowego salonu nie jest przypadkowa. Zaprojektowany przez renomowaną pracownię JEMS Architekci zespól budynków biurowych klasy A wyróżnia się zdecydowanie odmiennym charakterem i otoczeniem. Pracownia JEMS Architekci wypracowała przy ulicy Bobrowieckiej jeden porządek architektoniczny tworząc swoistą dzielnicę sztuki - miejsce o unikalnym stylu i charakterze. Biurowiec Bobrowiecka 8 został zwycięzcą w prestiżowym konkursie Prime Property Prize 2018 w kategorii „Inwestycja Roku – Rynek Powierzchni Biurowej”. Unikalny charakter podkreślają też prace wybitnych artystów prezentowane w budynkach i ich otoczeniu w ramach projektu Spectra Art. Space. Projekt wnętrza naszego nowego salonu zaprojektowała znana z realizacji biurowych pracownia In Design Zbigniewa Kostrzewy. Gratulujemy Zespołowi Furniko Warszawa zrealizowania tak wymagającej inwestycji!

Recepcja. Lada wysoka czy niska?

Data dodania: 2019-03-01

O tym, jak ważne jest dobre zaplanowanie recepcji w firmie, można by pisać całe księgi. Recepcja jest poniekąd wizytówką firmy i pomieszczeniem, które jest odpowiedzialne za pierwsze wrażenie, jakie robi na gościach dane biuro. Oprócz tego to miejsce, które musi być ergonomiczne, gdyż dzieje się w nim naprawdę wiele. Dlatego planując recepcję, należy wziąć pod uwagę między innymi wysokość lady recepcyjnej.

Wysoka lada

Większość biur decyduje się na wysokie lady recepcyjne. Klientom firmy, którzy chcą szybko zgłosić swoją obecność czy przekazać ofertę, wygodniej jest załatwić to na stojąco, niż siadając i wstając. Wysoka lada recepcyjna ma jeszcze jeden plus: zasłania to, co znajduje się na biurkach pracowników recepcji. Z punktu widzenia gości, jest to po prostu bałagan. Jeśli chodzi jednak punkt widzenia pracowników, z biurka recepcjonisty nie da się usunąć niezbędnych do pracy pieczątek, kopert, długopisów, zakreślaczy, kluczy itp. Wysoka lada pozwala też na dyskretne umieszczenie „ściągawek” z numerami telefonów, nazwiskami procedurami lub karteczkami post-it z zadaniami do wykonania. Wysokie lady zdecydowanie wyglądają bardziej elegancko.

Niska lada

Właściciele firm zamawiający nowe meble biurowe czasami jednak decydują się na niskie lady recepcyjne, przy których klient może usiąść. Są one świetnym wyborem tam, gdzie obsługa klienta trwa nieco dłużej, np. musi on wypełnić dokumenty, w których czasami potrzebna jest pomoc recepcjonisty. Pozycja siedząca ułatwia mu zadanie, wygodniej też mu wyciągnąć z portfela odpowiednie dokumenty. Bardziej komfortowo czuje się też pracownik recepcji, który na bieżąco może pomagać klientowi, nie musząc za każdym razem wstawać. Niskie lady często wymagają dodatkowej zabudowy, która zapewni nieco dyskrecji pracownikom przy wykonywaniu obowiązków, lub też pomoże ukryć części akcesoriów biurowych. Niskie lady są też dobrym pomysłem w miejscach, w których obsługiwane są osoby starsze, niepełnosprawne itp. Wysoka lada może okazać się dla nich barierą nie do pokonania.

 

 

 

 

Wpływ odpowiednio dobranych foteli biurowych na komfort pracy

Data dodania: 2019-05-21

Bardzo wiele osób każdego dnia spędza wiele godzin w pozycji siedzącej. Taki tryb pracy nie jest korzystny ani dla naszego zdrowia, ani samopoczucia. Dodatkowo bardzo często okazuje się, że w bardzo wielu przedsiębiorstwach pracownicy mają do dyspozycji krzesła i fotele zupełnie nieprzystosowane do ich potrzeb.

W tym artykule podpowiemy, jak duże znaczenie ma optymalny dobór foteli biurowych i w jaki sposób jakość siedzisk wpływa na wydajność i zdrowie pracowników.

Dlaczego zwykłe krzesło nie wystarczy?

Niektóre osoby uważają, że siedzenie na twardym, drewnianym i niewygodnym krześle działa mobilizująco podczas pracy. Niestety w praktyce ten sposób szybciej doprowadzi nas raczej do bólu mięśni, dyskomfortu i schorzeń pleców niż spektakularnych osiągnięć. Każdy pracownik biurowy powinien mieć zapewnione nie tylko odpowiednio dobrane biurko, ale również wygodne, dostosowane do indywidualnych potrzeb siedzisko. Standardowe krzesła nie wystarczą. Po pierwsze, nie mają możliwości regulacji wysokości i odchylenia oparcia. Po drugie, ich rozmiary i kształt nie są przystosowane do wielogodzinnego siedzenia. Są stworzone do krótkotrwałego użytkowania w salonie, jadalni czy kuchni, a nie do pracy na pełen etat. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie fotel biurowy.

Cechy dobrego fotela obrotowego do biura

Chodzi tutaj jednak nie o byle jaki fotel biurowy, ale taki, który będzie najkorzystniejszy dla pracownika, zarówno pod względem wygody, jak i jego zdrowia. Najczęściej stosowane są fotele obrotowe, które zapewniają doskonałą funkcjonalność w przestrzeni biurowej. Warto wybierać meble, które umożliwiają indywidualną regulację, dzięki temu każdy pracownik będzie mógł dostosować siedzisko do własnych potrzeb. Ważna jest również jakość użytych materiałów do wykonania fotela, gdyż to wpływa na jego trwałość i wytrzymałość.

Każdy fotel biurowy powinien być wyposażony w mechanizm regulujący wysokość siedziska, a także podłokietniki i zagłówek. Oparcie, najlepiej wysoki i wyprofilowane, również powinno umożliwiać indywidualną regulację.

 

Ta strona używa technologii cookies (ciasteczek). Akceptuję Polityka prywatności